Forestillinger 2018-01-28T15:11:26+00:00

Om Otto

FOTOGRAF: LOUISE DYBBRO

Forestillingen handler om et ældre ægtepar Niels og Marie, som i mange år ønskede at få sig et barn, men det lykkedes aldrig for dem. I begyndelsen af deres ægteskab levede de lykkeligt sammen, men som årene gik og de stadig ikke fik noget barn, blev afstanden mellem dem større og større. For at finde ud af hvorfor de ikke kunne få noget barn, gik de først til lægen, så til præsten og til sidst til den kloge kone. men lige lidt hjalp det.

Men så en dag kom Niels hjem fra skoven med et stykke brænde, der ser ud som var det et barn. Marie tar det til sig, som var det det  barn de aldrig fik. Hun gir det bryst og mad og vil ofre alt, hvad de ejer og har. Og det gør hun med de konsekvenser det får for hende og Niels.

Kort sagt

FOTOGRAF: CATHERINE POHER

Et crazy og kærligt kammerspil. I et univers af ledninger, hjemmesko, gardiner, vandrestave, karsk kaudervælsk, støvekoste og lydeffekter klovner Margit Szlavik og Kaj Pedersen sig småsnakkende og storskrydende igennem skøre og rørende scener af kommunikative, balstyriske forviklinger. Om det at være sig selv, give plads, blive set og være sammen.

Hjulspin og ballonfærd

FOTOGRAF: ANDREAS SZLAVIK

Teater Morgana spiller rendyrket cirkusteater, hvor pantomime og artisteri guider tilskuerne gennem den ene tragikomiske situation efter den anden. En gennemført sort-hvid scenografi og kostumer er med til at skabe et smukt, stumfilmlignende univers, hvor en kvinde og en mand jagter successen og hinanden. Han lægger ud som den store Karl Smart, der har styr på det hele, men som også har svært ved de menneskelige relationer. Mens hun skæv og sky lidt efter lidt tager mod til sig, og fra at være kluntet og forkert vokser til den, der har overskud og overtaget med sine vidunderlige, hvide balloner. Uden et ord og til fyrig cirkusmusik er hele følelsesregistret i brug – morsomt, rørende og forførende dygtigt udført.

BABYLON

Fotograf: J. Sejr

Babylon er en ungdoms- og voksenforestilling fra 15 år og opefter.
Den udspilles i et absurdpoetisk univers, hvor personerne gennemlever følelser af hjemve, frustration, ensomhed, galskab og kærlighed.
Det hele fortalt i skiftende scenebilleder, der som samlet hele gerne skulle give tilskueren en fornemmelse af, hvad det vil sige ikke at blive forstået, eller at være fremmed i et andet land – på fuld tid. Citat fra Børneteateravisen:
“Det er der kommet et facetteret absurd-poetisk spil ud af.
Et lyst og åbent kommunikerende spil, som går lige i børn og barnlige sjæles morskab-center. Et mere mol-agtigt spil, der med melodiske drømmesekvenser taler til alvoren og tristheden – et skarpt optrukket ballade-spil, der taler til vores retfærdighedssans og “det er dog for galt center”.
Kaj Pedersen og Margit Szlavik er til munter komik med holdninger i.”

Skuespillere: Kaj Pedersen og Margit Szlávik
Instruktør: Jørgen Sejr
Scenograf: Birgitte Borch

Den Bedrøvede Paraplydame

FOTOGRAF: ANDREAS SZLAVIK

Kort fortalt handler det om en forfatter, der elsker sørgelige historier, en lille stemme, der bor inden i ham, og en bedrøvet paraplydame – som ikke var så bedrøvet endda.
Det er personerne i den eventyrlige historie, som bliver ganske anderledes end forfatteren havde tænkt sig.

I Århus Stifttidende skriver Kirsten Dahl:”Kaj Pedersen og Margit Szlavik får skabt en fin tone af barnligglad naivitet. Det hele er dejligt umiddelbart, sødt og glædesfuldt.
Teater Morgana bygger fantasifuldt og lyst ovenpå det genkendelige, de små vigtige nuancer og drillerier, som barnets og den naive voksnes hverdagsliv rummer”.

Skuespillere: Kaj Pedersen og Margit Szlávik
Instruktør: Jørgen Sejr

Eventyr på afveje

Fotograf: J. Sejr

Fortælleren kan sine eventyr udenad, og alt er som det plejer at være, indtil den dag Bogsamleren kommer forbi og tager en bid af æblet.
Bogsamleren bliver opslugt af Fortællerens eventyr. Hvirvles ind i et univers befolket af eventyrskikkelser og forvandlinger – her danser han det ene øjeblik henført med Snehvide, møder sit spejlbilleder, bliver til en dværg, en rundtosse, og da han møder Rødhætte går der simpelthen ulv i ham.

“…Forestillingen bygger på et meget naivt, fabulerende og fysisk klovneunivers…

…det legende, impulsive og glæden står i centrum….

…spillet er dejligt, opfindsomt skævt og vidunderligt syret…”

Kirsten Dahl, Århus Stiftstidende.